اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

لاهیجان در کشت و توسعه بامبو ظرفیت ویژه‌ای دارد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان درکشت و توسعه بامبو ظرفیت ویژه‌ای دارد و می‌تواند جلوی واردات کالای تزئینی از چین را بگیرد.

لاهیجان در کشت و توسعه بامبو ظرفیت ویژه‌ای دارد

ذبیح‌الله نیکفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تغییر کاربری‌های صورت گرفته در اراضی کشاورزی گیلان اظهار کرد: ۲۲۰ هزار هکتار اراضی شالیکاری در استان گیلان داریم که پیوسته منتقدیم تغییر کاربری صورت می‌گیرد و آثار آن‌ها کاملاً مشهود است.

وی بر لزوم رفع موانع تولید در مسیر کشاورزی و صنعت تأکید کرد و افزود: در سال رونق تولید و در عین فشارهای خارجی و تنش‌های سیاسی باید موانع رونق تولید را رفع و توسعه کشاورزی را رقم بزنیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تأمین امنیت غذایی مردم گفت: باید در ابعاد مختلف تولید رونق و توسعه را شاهد باشیم و در بخش‌های مختلف کشاورزی دقیق‌تر عمل کنیم تا امنیت غذایی ما حفظ شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تأکید بر اینکه اگر دولت عزمی برای اشتغال دارد باید وضع موجود را حفظ کند تصریح کرد: دولت باید در خرید تضمینی قیمت خوب که این کرده، ناظرین چای را حمایت و در بازرگانی این محصول دقت بیشتری را از خود نشان دهد.

نیکفر با بیان اینکه سالانه نیاز به حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن برنج داریم اما هنوز نتوانسته این سرانه را دقیق تعیین کنیم خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه هنوز سرانه مصرف برنج در ایران مشخص نیست و نمی‌دانیم چقدر سالانه به‌صورت دقیق برنج نیاز داریم هرساله سهم زیادی از سرمایه‌های کشور را صرف خرید برنج وارداتی می‌کنیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه دولت به کشت دوم محصولات کشاورزی تأکید کرد و گفت: باید زمین‌های کشاورزی برای کشت دوم فراهم شد و نخستین کار در این راستا تجهیز و تصحیح اراضی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان لاهیجان درکشت بامبو خاطرنشان کرد: برای توسعه کشت بامبو و تولید صنایع‌دستی منحصربه‌فرد توسط هنرمندان و جلوگیری از واردات مصنوعات چوبی خارجی ازجمله چین می‌توان روی کشت بامبو حساب ویژه باز کرد.

انتهای پیام/84008/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول